fredag 14 april 2017

Hej alla läsare.

Nu har bloggen varit uppe i 2 veckor och jag börjar få kläm på funktionerna här.
Har ambitionen att fylla på info i knapparna till höger här, framförallt lite mer i persongalleriet.
PHI har en synnerligen kompetent styrelse som de flesta av er redan är medvetna om förmodar jag.
I styrelsen sitter en riktig tungviktare, Leland Foster, med bakgrund från Thermo Fisher.
Men man har även ett Advisory Board med 3 tunga namn, samtliga nu aktiva inom Life Science området.
Här finns kunskap och tentakler ut mot marknaden som är oerhört värdefullt för ett så nischat Bolag som PHI.
Jag tror att det är intressant att visa upp dessa kompetenser och få en insikt i hur smart PHI är uppbyggt runtom själva kärnverksamheten.
Få andra bolag kommer ens i närheten av den kompetensbank PHI har tillgång till.

Sen har jag en fråga till er läsare.
Är bloggen lätt att läsa, ser ni alla länkar, funkar navigeringen?
Har förstått att flera läser genom sina telefoner och paddor.
Undertecknad är ju inte så "modern" så jag använder enbart min stationära dator när jag går ut på nätet.
Bloggen är alltså uppbyggd därefter.
Ni får gärna lämna synpunkter i kommentarsfältet.
Sen i övrigt är det helt ok att kommentera de inlägg jag publicerar.

Jag kan även tipsa om funktionen " Få nya inlägg direkt i brevlådan".
Så man inte behöver kika in på bloggen titt som tätt för att se om nåt nytt skrivits.
Är lite osäker på hur snabbt man får nya inlägg levererade dock.

En annan bra sak är att vill man nå mig utanför kommentatorsfälten så funkar "kontakta mig" formuläret, vilket några av er redan listat ut.
Fick ett bra tips därigenom i veckan som jag kommer följa upp.

Apropås " Få nya inlägg i brevlådan" så kan ni testa den funktionen redan i helgen.
Jag kommer leverera ett nytt inlägg som troligtvis kommer hamna under kategorin "grävjobb".
Är lite pyssel dock att översätta och sätta sig in i all fakta, men nån gång senare under helgen bör jag ha det materialet klart.

Men som sagt, återkoppla gärna i detta inläggskommentarfält hur bloggen funkar för er läsare.

Glad Påsk

3 kommentarer:

  1. Det går bra att läsa i både stationär och mobiltelefon.
    Fungerar alldeles utmärkt med avisering med epost avisering, använder edge och opera i mobilen.
    Fick email 18:53.
    Med vänlig hälsning och en god fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  2. Allt är ok! Har din blogg som rutin att kolla och länk på paddan, mobilen så går gärna in flera ggr om dagen när jag hinner! Tack

    SvaraRadera
  3. Tack för inlägg.
    Hursom,har fått synpunkter på att bakgrundsfärgen inläggen ligger på gör det svårt att läsa från speciellt mobiltelefoner.
    Ska försöka "ljusa" upp den mer och göra kontrasten större.
    De som fortfarande har problem med att läsa texten får höra av sig så justerar jag förhållandet ytterligare.
    Mvh the99

    SvaraRadera