Det har varit årsstämma i PHI,och från den kommunicerades följande VD presentation ut i går.
Bolaget tydliggör än mer att den digitala omställningen, i flera aspekter, kommer vara framtiden.
Bloggen har skrivit om det tidigare och i denna presentation bekräftas dessa teser med all önskvärd tydlighet.
VD beskriver det som före (Pre) respektive efter (Post) Corona. Denna pandemi har onekligen förändrat tillvaron inte bara för oss privatpersoner utan även för affärsvärlden där gängse säljprocess har varit det fysiska mötet mellan 2 olika parter.Tänk kund (behovskategori) vs säljare (behovsuppfyllare).
Vi kommer få helt andra mönster när dessa 2 parter ska hitta varandra. Behovskategorigruppen kommer ställa krav på sin motpart att utan det fysiska mötet ändå få samma information,offerter,service .. mm...som tidigare varit fallet.Men nu genom att använda den digitala tekniken med dess möjligheter, som hittills enbart varit förbehållen den privat och konsumentriktade handeln.Tänk alla webshoppar konsumentföretagen erbjuder sina privatkunder,tänk även sajter med samlade produkter från flera leverantörer.Ex Cdon och nu snart i Sverige det fruktade företaget Amazon.Sistnämnda kommer slå upp sina portar för den svenska konsumenthandeln redan om några veckor.
Affärsvärlden har till dags dato inte behövt använda det digitala formatet annat än till produktupplysning och marknadsföring.Den riktiga bizznizzen har alltid skett i det fysiska mötet,men med det nu helt nya uppkomna läget kommer säljeriet gradvis förskjutas alltmer till den digitala världen.Det måste framförallt de mindre företagen vara medvetna om redan nu,annars blir de obönhörligen akterseglade av sina konkurrenter. Nog om det området. Vi kikar istället närmare på VD,s presentation.
I texten framkommer 4 punkter väl värda att uppmärksamma.
Den första är just hur affärandet kommer skötas i framtiden.Att distributörerna med sina säljkårer kommer ha mindre inflytande på säljprocessen visavi de företag som anpassat sig efter det som komma skall.
VD exemplifierar det bra med 2 jämförande moduler : nuläge kontra framtid.
Den andra punkten är att Bolaget nu mer tydligt framhåller HoloMonitors USP (UniqueSellingPoint).
Labbarbetet kommer även det förskjutas, från själva labbet till andra mer säkra lokaliteter där forskaren enskilt kan sköta tolkning och utvärdering av de i HoloMonitor observerade cellförändringar.
Med möjlighet att ha ett mikroskop på en plats men labbfolket på en annan öppnas ett helt nytt arbetssätt upp för branschen.Våra norska vänner i Bergen var de första? att upptäcka den möjligheten.Det kommer att ställa krav på att mjukvarutillbehören (applikationerna / App Suite) utvecklas och blir fler.Där har Bolaget ett klart försprång iochmed sitt nära samarbete med forskare på sina Centers of Excellence.Förvisso har man bra kompetens inhouse med sina vad är det 4? forskare,men ställt mot partnernas samlade forskarkår där forskningen bedrivs inom så många vitt skilda områden är dessa en ovärderlig källa till att utveckla nya applikationer.
3e punkten är stamcellsteknologin man väljer att lyfta fram i presentationen.
Under avsnittet Effektivare Läkemedelsutveckling och Behandling får vi bra förklarat hur väl HoloMonitor passar stamcellsforskning.Det finns alltså en logisk förklaring till varför man rekryterade Petter Björquist med erfarenhet från stamcellsindustrin till styrelsen.
4e och sista punkten hänger troligtvis ihop med 3an. I presentationen framkommer att ett större läkemedelsbolag utvärderar HoloMonitor.
"Ett större läkemedelsbolag skickade nyligen hem personalen mitt under en pågående utvärdering
av HoloMonitor, på grund av smittspridningen"
Jag blir inte förvånad om det senare visar sig att detta läkemedelsbolag sysslar med stamcellsteknologi.
Summasummarum kan vi konstatera att det absolut händer spännande saker i Bolaget vi inte har en susning om.Må vara att man inte kommunicerar ut allt vi phi,are gärna vill veta,men desto mer väcks undertecknads lust att plocka fram den riktigt stora grävspaden och se vad som framkommer.
Läkemedelsbolaget ifråga är man naturligtvis riktigt nyfiken på vilket det kan vara.
Jag ser för övrigt att individen som missbrukade bloggens kommentarsfält med sin agenda mot PHI och dess VD hittat ett nytt forum att kanalisera ut sitt hat på.
Men tydligen har vederbörande en nostalgisk känsla för denna blogg ändå.
Eller en variant av hang-up av något slag kanske man hellre kan diagnostisera det som.
Individen i fråga skickade i gårkväll detta trevliga mejl :
Kontaktformulär för Blogger <no-reply@blogger.com> 22 okt. 2020 20:41
Jobbigt när man blir ertappat att lura in investerare?
Skäms!
Med vänliga hälsningar
xxx | xxx@gmail.com
Vederbörande använder en fejkmejladress som inte går att svara till,vilket på sätt och vis inte förvånar.
Individen i fråga är alltså en riktigt karaktärsfast typ som modigt verkar i det fördolda och där kommer med fula tillmälen och sköna hot.Man kan hoppas att vederbörande fortsätter sin vendetta mot PHI med samma frenesi på fler forum än det nyligen inträdda.
De digitala avtrycken blir bara fler vilket vederbörande säkert lagt märke till då redan vissa inlägg på det nya stället avsiktligt tagits bort. Bloggen får önska denna individ lycka till på sitt nya slagfält i bataljerna med signaturgivna phi,are.För att travestera en känd partiledares uttryck: Give em Hell !
Mvh the99
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar