fredag 13 september 2024

En ding ding värld

PHI`s aktie? Från 7-8 kr bara för nån vecka sen och nu handlas den under 5 kr.
What can I say but, It´s a ding ding world!
Det är såklart TO4 som ligger bakom fallet,som att aktiens kurs ska söka sig till 4,63 för att optionen ger möjlighet att köpa 1 aktie för just det.Men kom igen,det är knappt 5% nya aktier som kommer ut på marknaden.
En utspädning på 5% ger ett fall i aktien på ca 40%??? Känns rimligt? Knappast va.
Men tydligen tycker säljarna att det är rimligt så vi får gilla läget. Marknaden har alltid rätt? 
I detta fallet (i dubbel bemärkelse) vet jag inte hur marknaden tänker.Logik är det iaf inte.
Hoppas säljarna inte förlorar för mycket pengar i denna säljorgie.

                                               Mvh the99

11 kommentarer:

  1. vem kommer teckna om inte aktien hämtar sig? ingen.. vakna nu bolaget!

    SvaraRadera
  2. Aktien är billigare nu än T04. Vad sysslar styrelsen med? Helt apatiska. Förra året kom Altium in i bilden mitt under T03. Det ökade snittkursen och villigheten till att teckna T03. Nu känns det helt apatiskt. Dom här veckorna har varit katastrofala från styrelsens håll. Kanske har de inget att komma med, kanske väntar de med att publicera info på måndag. Då hoppas jag för alla här inne att det är riktigt stora nyheter.... Patrik köpte aktier i juni och juli. Jag vill inte vara naiv men tja... vi får se vad som händer på måndag. Blir en jobbig helg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju vara så att det låter "the rapport tala" nu på måndag.
      Skulle tro att de har info i den som påverkar optionen på nåt sätt.
      För det har varit sällsynt tyst från Bolaget i samband med TO4.
      Ovanligt.
      Mvh the99

      Radera
    2. Jag är förvånad att detta fantastiska instrument inte säljer mer, varför?Detta är min enskilt största investering, och jag tror fortfarande på bolaget, men nu får de vara slut på alla ”bortförklaringar”. Vi har inte råd med en dålig rapport till, SHOW ME THE MONEY!💰

      Radera
  3. Om de släpper PM på måndag att de har fått bud på glyco på 500 milj, då kan jag förstå att de inte har brytt sig om T04, då några miljoner är droppar i havet... men allt annat är urdåligt agerat av dem.

    SvaraRadera
  4. Om de fått ett bud på Glyco så får de inte vänta med den infon till på måndag

    SvaraRadera
  5. Som ovan skriver måste PHI meddela marknaden direkt vid nyheter. Ingen OVV så kanon har det inte sålts, sorgligt nog vågar jag knappt räkna med tydligt ökad försäljning. Hoppas PHI har något ess i ärmen närmsta månaden annars ser det ut som PHI göder Altium/ev nya investerare, behövs riktad E snarast på katastrof värdering. Ett år efter ”sista emissionen” och det ser ut såhär inkl nytt lån under tiden. Riktigt trist även förtroendet har dykt rejält.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har nog inte sålt fantastiskt under maj-juli. Det har jag INTE räknat med.
      Kanske har de gjort det i augusti…..

      Mitt tålamod lever fortfarande…

      Radera
  6. Nä,nu stänger jag butiken.
    Finns annat att göra än hålla koll på bloggen.
    Trevlig helg alla!
    Mvh the99

    SvaraRadera
  7. https://tekontech.com/product/detail/46

    SvaraRadera
  8. https://www.linkedin.com/posts/altiumturkiye_i%CC%87zmir-y%C3%BCksek-teknoloji-enstit%C3%BCs%C3%BC-ev-sahipli%C4%9Finde-activity-7240656397468655616-YbRR/?utm_source=share&utm_medium=member_android&fbclid=IwY2xjawFSY21leHRuA2FlbQIxMQABHY395liAAKv9GpKrgsINfi3XSpg-WffCyLARDFs2GEgiQj2heoHznHwXLQ_aem_yts3rsNfuL3g7aos0SX0hQ

    SvaraRadera