onsdag 4 oktober 2017

Idag är en bra dag

Nu blir bloggen lite personlig igen, men det bjuder jag på en sån här dag.😀
Jo, ni läsare vet ju att jag opererats för prostatacancer.
En jobbig operation med komplikationer jag inte ämnar dryfta nåt mer ingående.
Nu är det ca 7 veckor sen själva ingreppet gjordes och då är proceduren att man har en avstämning med utförande operationsläkare.

Rutinen inför mötet är :
Prostatakörteln som togs bort skickas direkt efter op till patologen för att observeras och få svar på cancerns utbredning samt om den var snäll eller jävlig (aggressiv).
Om sistnämnda är risken stor att cancern metastaserat sig.
Veckan innan avstämning lämnar man blod för att se om det finns spår av PSA kvar i kroppen.
Man ska egentligen inte kunna producera PSA efter borttagning av prostata, men har man ändå  mätbara värden är det som oftast tecken på att cancern tyvärr har hunnit sprida sig.
Tillsammans med patologens utlåtande får man då reda på hur ens närmaste framtid kommer arta sig.
Har besten spridit sig och jag kommer få gå fler matcher mot denna satans amöba?
Eller hittar man inga tecken på spridning och jag kan andas ut stooooort?

Svar : Hörde ni min utandning? Undertecknad fick glädjande besked.😃
I det stora hela var cancern på prostatan intakt (tumör på 2 cm) och allt plockades bort.
PSA-värdet var så lågt så det inte kunde mätas.
Läkaren sa att nu kan jag slappna av.
- Det ser bra ut 99:an (sa han kanske inte bokstavligen,men...)
Så nu jäklar blir det full fart framåt med ex bloggen.
Grävspaden ska putsas upp och sättas i arbete.

Från Svenska Försvaret : Grävspade

Smolket i bägaren en sån här dag är PHI aktien.
50 spänn ???
Skärpning för i h-e.
Kom vi inte överens om att vi ska börja resan mot och förbi gamla ATH 72 kr?
Undertecknad kommer inte ge sig förrän vi har klivit över 100 kr (vilket jag anser att vi borde gjort redan nu,men det vet säkert de flesta av er redan.)
Men hursom,kan vi få se ett ryck uppåt innan stängning en sån här härlig dag?
För
Idag är jag glad.

Letade efter en bra låt att lira en sån här dag,men det var svårt.
Valet föll på Kentas låt. Idag är jag stark.
Ok,Kenta´s liv och leverne kanske inte riktigt stämmer in på undertecknads syn på hur leva sitt liv.
Men stockholmare och södergrabb som jag är har Kenta alltid en plats i ens hjärta.

En glad the99. Idag är en bra dag.

8 kommentarer:

  1. Härligt att höra!!! Nu hoppas vi att cancern inte kmr tillbaka!!
    Jag sjunger med dig och är glad för din skull. Vi ska fira denna dagen oxå på Exit bar i sthlm vid uppköpet / Amir

    SvaraRadera
  2. Fantastiska nyheter, så glad för din skull, är det någon som förtjänar att få se slutet på denna saga så är det du! Ser nu fram emot fler inlägg från din blogg och att få skåla med dig på Exit bar...

    Markus Örjangård

    SvaraRadera
  3. Good news is the best news

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra. Glad för din skull! Fuck Cancer!

    SvaraRadera
  5. Du är en vinnare i mycket ��

    SvaraRadera
  6. Tack för alla vänliga ord.
    Mvh the99

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt att höra. Har tänkt mycket på dig :)

    SvaraRadera