onsdag 15 maj 2024

GlycoImaging - Diskussionstråd

Jag har fått några mejl om vad jag tror om GlycoImaging. Senast idag mejlade Simon med samma frågeställning.Så jag tänkte att det här inlägget kan vara ett bra fora för alla phi,are att lufta sina tankar och funderingar om vårt vilande "guldägg". Frågeställningar kan vara: 

1. Glycos värde nu och vid en eventuell försäljning?
2. Hur ser konkurrenssituationen ut för närvarande och vad värderas ev konkurrenter till?
3. Vad gör att Glyco inte har kommit upp på agendan,som ex nåt avtal eller försäljning av hela konkarrongen?
4. Övrigt Glycorelaterat.

Använd kommentarsfältet och lufta era tankar.Mina egna funderingar lär dyka upp om vi får till en vettig diskussion. 
Spar inlägget för att kolla senare om det kommit in ny info eller smarta funderingar. 
Men OBS! Tänker man använda fältet för att sprida neg om PHI har man inget för det.Jag kollar igenom och tar bort såna trollkommentarer vartefter.

                                        Mvh the99

12 kommentarer:

  1. Jag ska vara helt ärlig. Det finns inget intresse för Glyco just nu. Det finns ingen som är villig att betala stora pengar för ett projekt som är 2-3 år från marknaden. Patrik sa själv att man skickar ut PM vid avtal.

    Borde inte Agilent vara intresserade av Glyco? Kan någon maila Patrik och fråga? Man har ju nära samarbete med Altium och phase.

    Agilent investerade nyligen i licensiering av ett blodcancetest vid namn Panheme.

    https://www.roswellpark.org/cancertalk/202311/roswell-park-launches-advanced-high-speed-blood-cancer-test

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska maila Patrik nu och fråga om inte Agilent kan vara intresserade av en licensiering.

      Radera
    2. Där vill jag lägga in en annan syn.
      2-3 år att betrakta som snabbspår när man tänker på hur lång tid det tar för ex ett läkemedel att komma ut på marknaden. Där pratar vi 8-10 år som bäst.
      Panheme är dock ett ganska smalt test då det enbart detekterar blodcancer.Förvisso bra att det finns,men om jag tar mig själv som exempel.Min blodcancer konstaterades på ca 1 vecka.Det genom att ta en biopsi (vävnadsprov) och sen låta labbet konstatera vad för slags cancer jag hade.Jag vill absolut inte förminska värdet av Panheme då det säkert räddar många liv.Men som sagt att jämföra det med GlycoImaging som är ett bredare cancertest känns inte riktigt rättvist och adekvat.

      Mvh the99

      Radera
    3. Glyco är mkt bättre än Panheme men jag undrar varför man inte har lyckats fånga något större intresse efter 6 månader. Om Agilent är villiga att ingå ett licensavtal med ett mindre blodcancertest, då borde Glyco passa dem alldeles utmärkt. Jag återkommer när jag får svar från Patrik

      Radera
    4. Fick svar av Patrik nu.

      "Läs på om MAR detta är en fråga som jag eller företaget inte får svara på":

      Nu är han iallafall informerad om att Agilent investerat pengar i ett blodcancertest. Kanske var han inte medveten om det tidigare. Kanske tar de själva kontakt nu gällande Glyco. Vem vet.

      Radera
  2. 6 månader? Projektet avslutades 2021.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får nyansera ditt svar.
      GlycoImaging godkändes 7/12 2023 vilket är 6 månaders sen.

      PHI granted patent on synthetic antibodies in the EU (Cision)
      2023-12-07 14:48
      Mvh the99

      Radera
    2. Menar ni patentet i Europa? Varför skulle intresset blivit större av patent I Europa när man haft patent I Japan och USA sedan länge?

      Radera
    3. Visserligen men utan rätt patentskydd är inte projektet värt mycket. Dessutom bildade man bolaget först i maj 2023.

      Radera
    4. Patent i europa är ett bättre kvalitetsmått än Japan eller USA.

      Radera
  3. Tror inte Phase själva pushar för Glyco. Känns som att de är för bekvämma och tror att intressenter ska komma till dem. Hoppas de är ute och informerar och marknadsför glyco för de stora drakarna men tyvärr tror jag de är allt för passiva.

    SvaraRadera