torsdag 8 augusti 2024

Exciting Roads Ahead!

Med få dagar till action i USA har jag sett att det poppat upp veritabla block i aktiens orderdjup,säljsidan. 
Man undrar vad syftet med dessa block är. Som idag har någon lagt ut 30 000 aktier till salu på 8 kr.
Säljaren är säkert medveten om att den volymen inte kommer gå till avslut.Så varför?
Vanligtvis brukar såna här fulspel innehålla att samma aktör står på köpsidan och hoppas plocka aktier från andra som "skräms" av blocket och säljer sina aktier.Men nån större köpsida ser jag inte som kan tyda på det. 
Så är det nån som leker eller vad är anledningen? Irriterande att se är det hursomhelst.

Nästa vecka drar ett förmodat nyhetsflöde kopplat till ReMDO igång. Med lite flax kommer det nyhetsflödet innehålla PHI relaterat.Som jag spekar har bäring på listningen.Stämmer det antagandet bör vi under den veckan få ett PM om första handelsdag för jänkarna.Tror det är fler än undertecknad som kommer sitta klistrad vid datorn när nyhetsflödet drar igång. Som Mr ReMDO, Joshua Hunsberger, har börjat avsluta sina inlägg på Linkedin: Exciting Roads Ahead!

                                           Mvh the99

18 kommentarer:

  1. Det är en snubbe i facebook gruppen som önskar sälga av 20,000 st behöver pengar för att köpa c-rad, han skriver: Köpintresset är löjligt lågt.
    Försöker bli av med 20 tusen på 8 kr men det verkar svårt.Säljer inte billigare😎

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa snubben att vill han sälja den volymen ska han inte lägga ut alla på en gång. Bättre att pyttsa ut 2-3 tusen i stöten,sen när de är sålda göra om samma sak. Nu "dödas" handeln med ett sånt block. Och han kommer inte sälja en enda aktie.
      Mvh the99

      Radera
  2. Inga namnuthängningar tack.
    Kom en kommentar med just det.
    Jag släpper inte igenom det so you know.
    Mvh the99

    SvaraRadera
  3. Men snälla jag bestämmer väl själv hur många aktier jag vill lägga ut.Hjälper väl inte att lägga ut 2000 aktie heller verkar det som.
    Köpintresset är noll oavsett hur många jag lägger ut nu känns det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apselut.
      Men vill du verkligen sälja några aktier ser det väl inte ut som att det funkar med att lägga ut en sån klump?
      Men visst,kör ditt eget race.
      Jag ska inte ha några synpunkter på vad folk tycker passar dem bäst.
      Enbart synd att det stannar upp handeln för alla andra.
      Mvh the99

      Radera
  4. Han kan väl lägga ut alla som han har kvar så kan någon sugen klippa de rakt av men det gör han inte för att han vill försöka hålla ner kursen till inlösen av
    to 4 så bolaget får in mindre pengar. Vi får se om han lyckas. Ta hand om er .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite långsökt va?
      Varför skulle en phi,are vilja det?
      Nee,det tror jag inte på.
      Mvh the99

      Radera
    2. Du kanske har rätt, men en phiare behåller sina aktier. Man skriver inte negativt om bolaget i olika sociala medier vilket han gjort. Vi har haft sånt tidigare och är inte behjälplig utav fler.

      Radera
  5. Har provat göra annat men den handeln funkar inte heller i detta papper.Jag säger samma sak här som i chatten jag spara den andra hälften i hopp om att du har rätt angående Phi.
    Det är en högriskaktie som man kan se som en lottsedel.
    C-rad däremot ser jag som en säkrare investering.Ha det gött

    SvaraRadera
    Svar
    1. C-rad är ett bra bolag,väl värt att lägga en slant i.
      Men sannolikheten att de ska göra en 100%-are jämfört med PHI är nästintill obefintlig. De har vuxit in i sin värdering på ca 1,4 Miljarder kr,helt rättvist.Men nu kommer det gå långsamt att öka till nya rekordnivåer.
      Mvh the99

      Radera
  6. Vi får se 99an.Känns bara säkrare att raden når 60 vilket jag tror starkt på.
    Dom har en stor kassa för ev köp.
    Stor risk också att dom blir uppköpta och då dubblas kursen.

    SvaraRadera
  7. Anonym säljare lite mer jobb men varför inte plocka några tusen då och då så blir du kvickt v med dina 20000 aktier. Till exempel nu kan du plocka alla 1587 aktier på 7.98 "förlust 31,74 kr" mot vad du vill ha för den volumen?

    SvaraRadera
  8. Kvickt?Tror du på det själv som handeln ser ut?

    SvaraRadera
  9. Handeln har haft hyffsad omsättning dock har dina och andra blockorders hindrat uppgången. Men utan tvekan skulle du blivit av med 20 000 katier de senaste veckorna utan problem. Men det är din förlust så jag släpper det nu

    SvaraRadera
  10. Köpta man mina skulle det bli "hyfsad" omsättning.
    Du måste skoja om hyfsad omsättning.

    SvaraRadera
  11. Hyfsat feltänk att investera i c-rad istället för phase och på riktigt tycka att potentialen är större där?!

    SvaraRadera
  12. Potentialen är säkrare i Radden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har du fått ditt behov av uppmärksamhet tillfredsställt, så jag hoppas att du nu bara säljer dina aktier och går vidare till ditt fina bolag radden. Lucka till och ta väl vara på dig. ☀️

      Radera