onsdag 9 oktober 2024

PHI (AI)

För ca 2 veckor sen indexerade Google denna länk. Det är AI-företaget Plytix (Product Analytics) som ligger bakom denna informationssida om HoloMonitor.


Plytix har ca 12 000 kunder (företag) i dagsläget och en hel del kända namn hittas bland dessa.
Att PHI nu anlitat dem för att göra sitt digitala informationsmaterial finns det säkert en anledning till.
Vilken? Det har jag ingen aning om,men en gissning kan vara för en kommande marknadsföringskampanj.
Som kommer gå i digitala kanaler och plattformar då Plytix teknik just är utformad till dessa och inget annat.
Scrolla runt på Plytix sida för mer information. Man hittar ex denna text : Just hand over all your spreadsheets, assets, folders, and whatever else you have, and we’ll take care of the rest.

We will organize, clean up, and set up all your data for you in your Plytix account.


Vad detta mynnar ut i lär vi snart bli varse.
(Inte kan det väl ha att göra med vad som ev sker i England just nu?Eller....?)  Mvh the99

14 kommentarer:

  1. Intressant timing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så är det ren slump.
      Men jag brukar vanligtvis inte tro på slumpen och sammanträffanden så vi får väl se vad som gäller i detta fall.
      Mvh the99

      Radera
  2. Du var ju inne på Cern tidigare? Vad hände där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cern ja. Det var med tidigare VD Egelberg.
      Deras AI eller liknande funkade med HoloMonitor vill jag minnas.
      Vad som hände sen med Cern har jag ingen aning om.
      PHI gick vidare med ReMDO och där fanns 2 AI företag de istället partnade upp med. Resultat därifrån tror jag inte dröjer alltför länge.
      Mvh the99

      Radera
  3. Har du sett denna?
    https://lucris.lub.lu.se/ws/portalfiles/portal/196210440/e-spik_ex_Sofia.pdf

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg den igår.
      Jäkligt vass doktorsavhandling.
      Ska gå igenom den lite senare och göra ett inlägg.
      Absolut värd att uppmärksamma när det är en svensk forskare/doktorand.
      Mvh the99

      Radera
  4. Verkar inte som att min kommentar funkade. Jag hittade en rapport och undrar om du sett den eller den kanske är old News?

    https://lucris.lub.lu.se/ws/portalfiles/portal/196210440/e-spik_ex_Sofia.pdf

    SvaraRadera
  5. Kul att PHI använder Plytix PIM-system för att hantera, producera och distribuera sin produktinformation.
    Allt som kan rationalisera administrationen i bolaget är varmt välkommet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det vibbar om nånting att de anlitar Plytix för att lägga över sin info digitalt. När jag läste igenom deras hemsida var argumentet att med deras PIM teknik går infon att köra på alla digitala plattformar. Fattar inte riktigt hur det där funkar,men med den kundstocken (12000) så är det förmodligen en fördel.
      Vad detta mynnar ut i lär vi som sagt bli varse om.
      Mvh the99

      Radera
  6. Jag är lite vissen idag så det blir ett kort inhopp på datorn o svara på era frågor.
    Mvh the99

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! 99:an hoppas du känner dig bättre idag :)

      Radera
    2. Jo,det är bättre idag.
      Kroppen pallar inte längre med dylika "äventyr" som den utsattes för i lördags. Ingreppet utgjorde en belastning jag återhämtar mig från.
      Men nog om det.
      Jag håller på med ett inlägg som är från kommentarsfältet,Glyco gänget i Tyskland och deras publicerade studier.
      Kommer strax upp på bloggen.
      Mvh the99

      Radera
  7. Glyco-tyskarna med nu publicerad forskning?

    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17435889.2024.2405454?src=exp-la#d1e714

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till inskickaren (höll på glömma).
      Blev ett inlägg av den infon.
      Info som visade sig vara riktigt bra.
      Mvh the99

      Radera