onsdag 18 juli 2018

Värmebölja och het aktie

Tjenixen alla PHI,are. Hur har ni det i värmen? Undertecknad tycker att det börjar bli lite väl svettigt.
29,6 celsius visar termometern såhär på morgonkvisten. *pust*
Man vill inte tillbringa speciellt mycket tid vid datorn och gräva.
Men hursom, aktiehandeln verkar inte bry sig nämnvärt.Ja förutom att volymerna är lite låga fortfarande,men heeej,det är ju sommar och semestertider.
Apropå aktien och dess kursutveckling följer den ganska bra min "prognos".
Vill minnas att jag skrev att efter emissionen är avslutad räknar jag med att kursen ska börja sin återhämtning mot i första hand 30 kr. Igår, första dagen efter emissionens stängning ser jag att aktien nådde 28 kr som dagshögsta. Bara 2 spänn ifrån. Det är starkt redan första dagen.
I helgen som var skrev jag lite allmänt om TA och la ut ett diagram från Investtech.
Jag tippade att första motståndsnivå ligger runt 32-33 kr.
Nu på morgonen när jag kollar deras analys bekräftar de det. *mallig*
Aktien har brutit en motståndsnivå på kort sikt och gett köpsignal från en kortsiktig trading range. 
Aktien har stöd vid cirka 23.30 kronor och motstånd vid cirka 32.00 kronor.

Jag lägger ut förra veckans diagram och senast aktuella så ni kan jämföra och framförallt se
"knorren" som tillkommit, trendskiftet i kurvan.


För prick 1 år sen,2017-07-18,handlades aktien för 67,50.Volymen var då 204405 att jämföra mot igår 13942.
Ska bli kul att se vad som händer med aktien när vi lämnar sommarstiltjen och kommer upp i lite handelsvolymer.
För övrigt får den tekniska utvecklingen (TA) stöd hos det andra analysföretaget Investing.
Från att tidigare ha samtliga signalljus på rött (sälj) har de glidit över mot gult (neutral) och nu ändrat synen till
Sammanfattning : Köp (5) Sälj (2) Neutral (1)
Jag tippar att signalljusen snart kommer slå om till helgrönt.
Det är inte bara Sverige som är hett nu, PHI och aktien vibbar om att även de kommer följa i spåren.
                                                                    😎
Edit. Ser att jag fått in BTU (Betald Tecknad Unit) i depån.Tror inte det är smart att fundera på att sälja den under hundralappen, om nu någon går i säljtankar.Redan vid 30-32 kr/aktien är BTU-värdet ink TO på samma nivå.

Edit 2. På kvällskvisten ser jag att Investtech ändrat texten till :
"RSI   är över 70 efter en god kursuppgång de sista veckorna.
Aktien har ett starkt positivt momentum och ytterligare uppgång indikeras."

RSI (Relative Strength Index) tillhör indikatorerna som en av de mest kända inom den tekniska analysen.
Sammanfattningsvis kan konstateras att RSI är en utmärkt  klassisk momentumindikator som är ett ”måste” i swingtrading." Länk.

Bloggen tippar att aktien testar 30 kr innan helgen.
Sen såklart har vi 32 kr som första motstånd.Den nivån bör vi klara under veckan som följer.
Ang BTU står bloggen fortfarande fast vid att sälja dessa under 100 kr är osmart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar