fredag 23 augusti 2024

Samtalet

Kontaktsköterskan på hematologen KS i Solna ringde för en stund sen. Samtalet utspelade sig i stil med:
- Hej 99:an (sa hon kanske inte direkt,men ändå). Vi har gått igenom dina prover och det ser helt ok ut.
Vi hittar inget anmärkningsvärt.Dina leukocytvärden var lite höga och precis utanför referensintervallet,men det var så marginellt så vi tycker inte att det är nåt att oroa sig för. 
Sammantaget ser det bra ut så du får ha det så bra så och så hörs vi av igen om 6 månader.
Klick!

Tjohoooo.....yours truly is off the hook beträffande min blodcancer.😂
Åtminstone 6 månader framåt men signalvärdet...signalvärdet....(finns inget att oroa sig för) gör mumma för själen. Nu återstår bara kollen på min hudcancer nästa vecka,men det bör inte vara något problem.
Har inte sett eller känt nåt oroväckande där så jag är ganska confident att läkaren heller inte ska hitta nåt.
I morgon öppnar 99:an en flarra skumpa och bara njuter...bara njuter. 😎
Som en gammal chef sa att man ska alltid fira sina segrar. Kommer jag göra i morgon.

                              Mvh the99

9 kommentarer:

  1. Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades.👍🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt reciterat :-)
      Min favoritjulfilm Karl-Bertil Jonssons Julafton som underbara Tage Danielsson skrev. Kan reka hans böcker för den som vill ta del av hans humor och visdom.
      Mvh the99

      Radera
  2. Grattis, skönt att höra! :D

    SvaraRadera
  3. Bra besked som måste varit skönt att få.
    Grattis 99:an!
    Nu kanske vi kan hoppas på lite aktuellt gräv om phi?
    Aktien har tappat fart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grävspaden kommer fram nästa vecka :-)
      Mvh the99

      Radera
  4. Tack alla för värmande ord.
    Mvh the99

    SvaraRadera
  5. Skål! Ta mej fan !!!

    SvaraRadera