lördag 5 oktober 2024

Lördag morgon

Nyskrubbad och redo att strax bege mig till KS och operationsbordet på brachyavdelningen för borttagande av min venport och medföljande "slang". Nervös inför ingreppet då "slangjäveln" är dragen ner till höger hjärtkammare. Vad kan gå fel snurrar i skallen? Inget,det är en standardprocedur säger KS.

Låta knappen och "slangen" sitta kvar var ett alternativ,men den känns och framförallt syns som en påminnelse av allt man varit med om så den ryker. Peace of mind. Sorry bloggen att jag återigen belastar dig med mina små bekymmer.

Snart historia
Tillägg 7/10
Ingreppet gick bra.Wobblig i benen blev det efteråt en promenad till KS huvudentre för kaffe o macka och släppa ut den anspänning som byggts upp,sen hemfärd. Här efterbilder.


Venport m slang jag fick ta med som souvenir.
Äntligen borta!

3 kommentarer:

  1. Lycka till det går bra 😀

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt gick bra 99:a? :)

    SvaraRadera
  3. Det gick alldeles utmärkt.
    Hade en bra informativ operatör som mkt pedagogiskt förklarade vad som skulle hända och 2 assisterande sjuksköterskor som tog hand om "messet" som blev.
    Lite öm efter ingreppet och ska ta det lugnt några dagar så inte stygnen går upp.
    Mvh the99

    SvaraRadera