På Bolagets webshop har det skett förändringar.Från nya produkter till prishöjningar på andra.
Dessa accessories uppmärksammade Axel mig på.En helt ny produktkategori alltså.
Sen ser jag att en komplett utrustad HoloMonitor nu kostar 43 700 Euro (ca 480 000 Skr).
Minnesbilden är att prislappen tidigare låg runt/under 40 000 Euro.
Övriga produkter har jag inte pejl på om det skett prishöjningar även där.
Kollar man webshopen och deras appar är den "billigaste" assay:en 1500 Euro och sen övriga upp till 3200 Euro. Multiplicera det med antalet HoloMonitoranvändare så kan det bli riktigt hyggliga intäktskällor framöver om användarna går över till att enbart använda sig av dessa.
Hursom, att utveckla nya produkter och höja priser i dessa Coronatider gör man inte som företag om man är på defensiven och skrajsen över vad Coronaeffekten kan mynna ut i.
PHI går istället på offensiven med bra självförtroende. Det gillas av undertecknad.
22okt 2018 från P. Egelberg.
SvaraRadera"Ett bolag med en svag kassa är ett svagt bolag även i förhandling med potentiella köpare. Vi kan inte diktera villkoren för en framtida försäljning genom att sina kassan och vara passiva. Vi måste driva verksamheten framåt, utveckla den och vara väl förberedda när rätt köpare dyker upp"
Trött som tusan just nu, men har verkligen för mig att det gamla priset var ca 38.000 Euro? En bit under 350.000 kr när Euron stod i max 9 kr. Så med kronförsvagningen en prishöjning på en bra bit över 60.000 kr, eller ca 15-20 % höjning. Lär ju göra en del för att få bruttomarginalen upp mot/över de magiska 80 %. Blir kul att se om något kvartal (om Corona-krisen mattas) vad det innebär.
SvaraRaderaMen man borde ha indikationer på att prisbilden håller, att det inte är priset som håller tillbaka försäljningen.